20 minuters hemmaträning med PT-Mia!

27.3.2020

Pigga upp din kropp och knopp med de här härliga övningarna som du kan göra var du vill. Om vädret är fint varför inte gå ut på din balkong/terrass/ eller en park i närheten?

 Din kropp kommer producera en massa endorfiner som kommer att få dig på både gott humör samt att din kropp kommer känna sig starkare och gladare! 😀 Nu när vi uppmuntras att stanna hemma är det extra viktigt att träna – dags att få upp pulsen lite!


Uppvärmning:

Uppvärmning # 1: Armar ner mot golvet och upp mot taket

Gör 5-10 på var sida

Uppvärmning # 2: Armar roterande runt kroppen

Gör 5-10 på var sida

Uppvärmning # 3: Kattstretchen för ryggen

Gör 5-10 upp och ner.


Ben & Rumpa:

10 repetitioner per övning. Ta den tid du behöver – långsammare jobbar musklerna mer! Gör övningarna gärna två gånger.

Ben & Rumpa #1: Squat & utfall bakåt

Ben & Rumpa #2: Squat pulseringar – 20 sekunder

Ben & Rumpa #3: Plie & utfall åt sidan

Ben & Rumpa #4: Plie pulseringar – 20 sec

Ben & Rumpa #5: Squat & lyft benet åt sidan

Ben & Rumpa #6: Squat och håll



Överkropp & Mage

10 repetitioner per övning. Ta den tid du behöver – långsammare jobbar musklerna mer! Gör övningarna gärna två gånger.

Överkropp & Mage #1: Dips med stol

Överkropp & Mage #2: Armhävningar – hela vägen ner

Överkropp & Mage #3: Snöängel på mage

Överkropp & Mage #4: Planka – 20 sek

Överkropp & Mage #5: På rygg – lyft ett ben i taget och andra foten i golvet

Överkropp & Mage #6: Crunch

Lyft båda knäna mot bröstet (crunch) och för vänster armbåge mot höger knä/ höger armbåge mot vänster knä.


Glöm inte att stretcha efteråt! Om du vill följa ett mer ordentligt stretch-pass som PT-Mia har gjort – klicka här!

Stor kram – ta hand om er och lycka till med träningen! / Mia

Bli först med att kommentera inlägget

Ladda ned på Google Play