Saker att göra hemma: Träna

27.3.2020

Med tanke på situationen och den höga smittrisken är majoriteten av alla gym igenbommade, och om ditt gym mot förmodan håller öppet avråder vi dig från att gå dit! Speciellt om du är en riskgrupp. Vi modet uppe och fortsätter träna, eller hur?

Vi måste komma ihåg att kroppen faktiskt mår som bäst av både motion och frisk luft. Fortsätt prioritera rörelse trots att det kräver mer motivation och inspiration i tider som dessa. 

Vi håller oss ifrån stora folkgrupper men sitter inte stilla för det! Den senaste veckan har bjudit på värmande solstrålar, härligt väder och nästan dubbelsiffrigt på termometern. Kanske har du hunnit med långpromenader, ute-fika eller till och med en löprunda. 

Som tur var har vi hela internet som är fullt av bra träningspass, det ska vara enkelt att träna! 

Här på Still Active har vi Pt-Mia som vi alla nog känner till vid det här laget. Hon har både styrke-, konditions- och lugna pass som fokuserar på balans och stretch. Passen är anpassade för att kunna träna hemma, utan gym-utrustning. De är byggda på ett sånt sätt att vi som inte är så starka (än) kan ta det lite lugnare, och de som redan uppnått styrkan kan istället köra lite hårdare.

Utöver Pt-Mia finns det massvis av bra träningspass på både youtube och andra bloggar. Ibland erbjuder även gym online-träning, passa på att spana in det också. 

Klicka HÄR för att se Pt-Mias pass, eller HÄR för att se andra tips på vad man kan göra hemma!

Kör hårt!

-Kajsa 

Bli först med att kommentera inlägget

Ladda ned på Google Play